Klacht melden

DigiDispuut kan een bindende uitspraak doen bij aangesloten leden. Belangrijk is om hier wel eerst contact op te nemen met de webwinkel. Volg daartoe eerst de volgende stappen.

Eerst tot een oplossing komen met de webwinkel

Stap 1: Melding bij Webwinkel

U heeft een klacht over een online aankoop? Probeer er dan eerst zelf met de webshop uit te komen. Neem hiertoe contact op met de webwinkel en geef de webwinkel minimaal 2 weken om met een oplossing te komen.

Stap 2: Bemiddeling door keurmerk / branche organisatie

U komt er niet uit met de webshop? Dan kunt u uw geschil gratis bij het keurmerk aanmelden waar de webwinkel is aangesloten. Zij kunnen vaak sneller samen met u tot een oplossing komen.

Stap 3: Behandeling geschil door DigiDispuut

Is de webshop al lid van DigiDispuut? Dan kunnen wij een bindende uitspraak doen over het geschil en dit schriftelijk aan u en de webshop mededelen.

Is de webwinkel niet lid bij DigiDispuut of één van onze aangesloten keurmerken, dan kunnen wij de klacht niet behandelen.

Ik heb de stappen gevolgd en wil een dispuut indienen