From the Blog

Uitspraak in de zaak “de kapotte televisie – niet conform product?”

Consument heeft bij een webwinkel op afstand een nieuwe televisie gekocht. Na twee maanden heeft de consument aan de ondernemer laten weten dat de televisie gebreken vertoont. Daarop heeft de ondernemer een reparateur ingeschakeld die heeft geconstateerd dat het scherm niet voldeed aan de redelijke eisen die mogen worden gesteld.[…]

Uitspraak in zaak “Risico retour door webwinkel aangeboden verzendmethode”

Consument heeft bij webwinkel op afstand een vloerkleed gekocht en deze binnen de daarvoor geldende termijn aan de ondernemer geretourneerd. Hoewel het vloerkleed door de consument uit de originele verpakking was gehaald, heeft de consument het vloerkleed weer in de originele verpakking gestopt en met ducktape dicht gemaakt. Voor de[…]

Uitspraak in zaak “bank komt met schade retour”

Consument heeft op afstand een meubelstuk aangekocht en deze binnen de daarvoor geldende termijn aan de ondernemer aangetekend en verzekerd in de originele (ongeopende) verpakking geretourneerd. Het pakket is op enig moment beschadigd geraakt. Toen de consument een beroep deed op de verzekering die voor het transport was afgesloten, bleek[…]

Eis en verweer bij een Dispuut

Een aangedragen geschil bij DigiDispuut wordt afgehandeld volgens een vast proces. Dit is nodig om een dispuut zorgvuldig en efficiënt te behandelen. De basis hierin is de eis vanuit de consument en de reactie daarop (verweer) van de wederpartij. Gezien je tijdens het proces op deze momenten jouw kant van[…]

Hoe formuleer ik bondig mijn kant van het verhaal?

Bij aangemelde geschillen bij DigiDispuut ben je geen advocaat nodig. Wel is het aan te raden om jouw kant van het verhaal goed te formuleren. Voor de uitspraak zijn we immers afhankelijk van de informatie die we verstrekt krijgen. In deze blogs enkele tips voor het formuleren van jouw kant[…]