From the Blog

Uitspraak in de zaak “non-conformiteit onderdeel telefoon”

Consument heeft een door hem bestelde zgh. homebutton voor zijn mobiele telefoon van de ondernemer geleverd gekregen. De consument heeft de ondernemer enkele dagen later op de hoogte gebracht van het feit dat het geleverde onderdeel kennelijk niet aan de eisen voldoet die hij daaraan mag stellen, de knop past[…]

Uitspraak in de zaak “installatiekosten gashaard”

Consument heeft een gashaard gekocht bij de ondernemer. Daarbij is eveneens de opdracht overeengekomen de haard te installeren. In de offertes die aan deze opdracht vooraf zijn gegaan, staat telkens de volgende standaardzin bij de prijsopgave voor de installatiekosten: “prijs wordt definitief bepaald nadat onze monteur de situatie ter plaatse[…]

Uitspraak in de zaak “de voetbalkaarten”

Consument heeft een voetbalreis geboekt bij de ondernemer. De wedstrijd die door de consument was geboekt is verplaatst waarop de ondernemer een alternatieve reis heeft aangeboden waarmee de consument akkoord is gegaan. De factuur voor deze reis is te laat betaald, waardoor de ondernemer de consument een verzuimboete heeft opgelegd,[…]

Uitspraak in de zaak “product beschadigd bij retour”

De consument bestelt bij de ondernemer een hoverboard en retourneert deze (binnen de geldende wettelijke termijnen) via de gratis retourservice van de ondernemer. De ondernemer stelt bij het verwerken van de retour vast dat het product beschadigd is geraakt en niet meer verkoopbaar is. De ondernemer spreekt de consument aan[…]

Uitspraak in de zaak “de kapotte televisie – niet conform product?”

Consument heeft bij een webwinkel op afstand een nieuwe televisie gekocht. Na twee maanden heeft de consument aan de ondernemer laten weten dat de televisie gebreken vertoont. Daarop heeft de ondernemer een reparateur ingeschakeld die heeft geconstateerd dat het scherm niet voldeed aan de redelijke eisen die mogen worden gesteld.[…]

Uitspraak in zaak “Risico retour door webwinkel aangeboden verzendmethode”

Consument heeft bij webwinkel op afstand een vloerkleed gekocht en deze binnen de daarvoor geldende termijn aan de ondernemer geretourneerd. Hoewel het vloerkleed door de consument uit de originele verpakking was gehaald, heeft de consument het vloerkleed weer in de originele verpakking gestopt en met ducktape dicht gemaakt. Voor de[…]

Uitspraak in zaak “bank komt met schade retour”

Consument heeft op afstand een meubelstuk aangekocht en deze binnen de daarvoor geldende termijn aan de ondernemer aangetekend en verzekerd in de originele (ongeopende) verpakking geretourneerd. Het pakket is op enig moment beschadigd geraakt. Toen de consument een beroep deed op de verzekering die voor het transport was afgesloten, bleek[…]

Eis en verweer bij een Dispuut

Een aangedragen geschil bij DigiDispuut wordt afgehandeld volgens een vast proces. Dit is nodig om een dispuut zorgvuldig en efficiënt te behandelen. De basis hierin is de eis vanuit de consument en de reactie daarop (verweer) van de wederpartij. Gezien je tijdens het proces op deze momenten jouw kant van[…]

Hoe formuleer ik bondig mijn kant van het verhaal?

Bij aangemelde geschillen bij DigiDispuut ben je geen advocaat nodig. Wel is het aan te raden om jouw kant van het verhaal goed te formuleren. Voor de uitspraak zijn we immers afhankelijk van de informatie die we verstrekt krijgen. In deze blogs enkele tips voor het formuleren van jouw kant[…]