From the Blog

Beslissing: de noodzaak van een ingebrekestelling bij verzuim

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van [consument]; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van [handelaar]; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling. 1.2. Ten slotte is de beslissing bepaald. 2. De vaststaande feiten 2.1. Als[…]

Beslissing: naleving informatieplichten bij consumentenkoop op afstand

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van [consument]; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van [handelaar]; – de (nadere) reactie (met bijlage(n)) van [consument]; – de (nadere) reactie (met bijlage(n)) van [handelaar]; 1.2. Ten slotte is de beslissing[…]

Gevolgschade: wel of niet te verwijten?

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van [consument]; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van [handelaar]; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling. 1.2. Van de mondelinge behandeling is een geluidsopname gemaakt. Ten slotte is de[…]

Beslissing: Ontbrekende producten uit een pakket

Onderwerp van het geschil Op 3 januari 2022 heeft Consument een drietal Delkim Nitelite Indicator sets en een foedraal gekocht (hierna: Producten) gekocht voor een totaalbedrag van € 174,84 van Ondernemer. Op 5 januari 2022 heeft Consument Ondernemer bericht dat hij twee van de Delkim Nitelite Indicator sets (hierna: sets)[…]

Beslissing: Non-conformiteit bij een weersomstandigheden

Onderwerp van het geschil Op 19 april 2021 heeft Consument een broeikas van aluminium (hierna: Product) gekocht voor een bedrag van € 749,00 van Ondernemer. Op 9 oktober 2021 heeft Consument aan Ondernemer een email gestuurd met foto’s waaruit blijkt dat het Product beschadigd is geraakt. Meer specifiek, een zijwand[…]

Beslissing: Gerechtvaardigd vertrouwen bij een prijsafwijking

Onderwerp van het geschil Op 14 november 2021 heeft Consument een thermostatische waterval-badkraan (hierna: Product) besteld van Ondernemer. Het Product is door Consument in de online webshop van Ondernemer besteld voor een bedrag van € 249,50, dit bedrag is gelijk met de bestelling betaald. Op 15 november heeft Ondernemer per[…]

Beslissing: De onderzoeksplicht bij beroep op non-conformiteit

Onderwerp van het geschil Op 24 juni 2021 heeft Consument een toilet (hierna: Product) gekocht van Ondernemer. Het Product is door Consument aangeschaft voor een bedrag van € 3.295-. Consument heeft het product aangeschaft in de verkoopruimte van Ondernemer. Hierbij is het product aan Consument gedemonstreerd. Het product bevat meerdere[…]

Beslissing: Retour of garantie bij een foutief herstelde scooter

Onderwerp van het geschil Op 8 mei 2021 heeft Consument een elektrische scooter (hierna: Product) gekocht van Ondernemer. Het Product is door Consument aangeschaft voor een bedrag van € 3.178,-. Op omstreeks 15 mei 2021 heeft Consument bij Ondernemer aangegeven het product te willen retourneren. Hierbij heeft Consument aangegeven dat[…]

Beslissing: Ontoereikend beroep op non-conformiteit

Onderwerp van het geschil Consument heeft op 11 augustus 2019 een vijverpomp gekocht bij Ondernemer. Na klachten heeft Ondernemer aan Consument een vervangende pomp toegezonden. Consument heeft deze vervangende pomp op 10 oktober 2020 van Ondernemer (model: Velda vuilwaterpomp Green line 15000) ontvangen en sindsdien gebruikt. In maart 2021 is[…]

Beslissing: Terugbetaling na meerdere pogingen tot herstel

Onderwerp van het geschil Consument heeft op 23 april 2021 een elektrische boxpring met tv lift inclusief 40” smart tv afgenomen bij Ondernemer. De producten zijn geleverd op 24 mei 2021. Consument stelt dat de geleverde producten niet voldoen aan de overeenkomst. Zo zou het split topmatras 10 cm te[…]