From the Blog

Beslissing 158: Had de klant de prijs moeten onderzoeken?

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de memorie van eis (met bijlage(n)) van Eiser; – het memorie van antwoord (met bijlage(n)) van Verweerder; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling. 1.2. Ten slotte is de beslissing bepaald. 2. De[…]

Beslissing 160: Mag de retour worden geweigerd?

Onderwerp van het geschil Op 25 mei 2023 heeft Consument bij (hierna te noemen ‘Verkoper’) online voor een bedrag van € 135,00 een Accu gekocht van het type 10,5 AH M365 Pro & M365 Go. Op 27 mei 2023 meldt hij aan Verkoper dat hij de koop ongedaan wil maken[…]

Beslissing 155 Een tafel met houtscheuren; is het non-conformiteit?

1. Onderwerp van het geschil 1.1. Consument heeft via de webwinkel van Ondernemer contact opgenomen met Ondernemer gevestigd te Groningen en bij Ondernemer op 2 maart 2023 per mail een teakhouten tuintafel (hierna: Product) besteld voor een totaalbedrag inclusief montage en verzending van € 529,-. 1.2. Op een later moment[…]

Beslissing 153: Slijtage bij een fauteuil

Onderwerp van het geschil Op 6 mei 2022 heeft Consument voor een bedrag van € 450,60 aan artikelen gekocht in de webwinkel (hierna te noemen ‘Ondernemer’). De koop bestaat uit een fauteuil industrieel van € 149,00 en een relaxfauteuil type ‘Relaxlux ‘van €229,00 (vermeerderd met verzendkosten van €72,60). De bestelling[…]

Beslissing 145: de noodzaak van een ingebrekestelling bij verzuim

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van [consument]; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van [handelaar]; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling. 1.2. Ten slotte is de beslissing bepaald. 2. De vaststaande feiten 2.1. Als[…]

Beslissing: naleving informatieplichten bij consumentenkoop op afstand

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van [consument]; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van [handelaar]; – de (nadere) reactie (met bijlage(n)) van [consument]; – de (nadere) reactie (met bijlage(n)) van [handelaar]; 1.2. Ten slotte is de beslissing[…]

Beslissing 130: Schade buiten schuld van de consument

Onderwerp van het geschil Op 8 juni 2021 heeft Consument online voor een bedrag van €1.098,99 een Bestway opzetzwembad van het type Power Steel ovaal (maat 549x274x122) gekocht in een webshop (hierna te noemen ‘Ondernemer’). In het tweede gebruiksjaar constateert Consument bij het vullen van het zwembad dat dit lekt.[…]

Gevolgschade: wel of niet te verwijten?

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van [consument]; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van [handelaar]; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling. 1.2. Van de mondelinge behandeling is een geluidsopname gemaakt. Ten slotte is de[…]

Beslissing: Ontbrekende producten uit een pakket

Onderwerp van het geschil Op 3 januari 2022 heeft Consument een drietal Delkim Nitelite Indicator sets en een foedraal gekocht (hierna: Producten) gekocht voor een totaalbedrag van € 174,84 van Ondernemer. Op 5 januari 2022 heeft Consument Ondernemer bericht dat hij twee van de Delkim Nitelite Indicator sets (hierna: sets)[…]