From the Blog

Beslissing 199: Non-conformiteit douchewand

Onderwerp van het geschil Consument heeft op 31-07-2024 van Ondernemer een douchewand gekocht voor de prijs van €1182. Bij aankoop zijn specificaties van de gewenste douchewand aangegeven via de bestelpagina op de website van Ondernemer. De geschillencommissie gaat uit van bovenstaande feiten, naar analoge werking van art. 149 Rv. Inzake[…]

Beslissing 181: Zo goed als nieuwe combi-oven blijkt minder nieuw

Onderwerp van het geschil Consument heeft in april 2021 bij Ondernemer een combi-oven aangeschaft. Op een gegeven moment werkte de magnetronfunctie van de combi-oven niet meer waarna Consument aan Ondernemer had gevraagd of de combi-oven nog in de garantie zat. Dat bleek niet het geval te zijn. De combi-oven is[…]

Beslissing 174: Lekkage na montage

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure vloeit voort uit: – de memorie van eis met bijlagen van Eiser; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling van 20 februari 2024; – de e-mail van de geschillencommissie aan partijen van 23 februari 2024; –[…]

Beslissing 185: Klachtplicht bij non-conformiteit

Onderwerp van het geschil Op  24 november 2023 heeft Consument via de website van Verkoper een keramische kookplaat met geïntegreerd afzuigsysteem en enige andere keukenonderdelen gekocht. De kookplaat had een aankoopprijs van € 3.749,00. De bestelling is op 8 december 2023, verdeeld over meerdere dozen, door een logistieke firma bezorgd.[…]

Beslissing 179: Destilleerketel zuivert niet voldoende

Onderwerp van het geschil Consument heeft op 27 november in de webwinkel van Ondernemer een destilleerketel besteld voor een totaalbedrag inclusief bezorging van € 169,95. Op 4 december 2023 heeft Consument per mail aangegeven aan Ondernemer dat de destilleerketel water produceert met 20 PPM of 20 TDS na meerdere destillatie-rondes. Consument[…]

Beslissing 183: Geen herroepingsrecht na bedenktermijn

Onderwerp van het geschil Op 07-10-2023 bestelt Consument een paar laarzen van een bekend schoenenmerk in de webshop van Ondernemer. De laarzen passen hem niet en worden op 19 oktober 2023 omgeruild voor een paar in maat 45. Coulancehalve neemt Ondernemer alle verzendkosten voor zijn rekening. Op 12 maart 2024,[…]

Beslissing 183: Geen non-conformiteit: klacht over laarzen te laat Ingediend

Onderwerp van het geschil Op 07-10-2023 bestelt Consument een paar laarzen van het merk Sendra (modelnummer 3091, kleur bruin) in de webshop van Verkoper. De laarzen passagiers hem niet en worden op 19 oktober 2023 omgeruild voor een paar in maat 45. Coulancehalve neemt Verkoper alle verzendkosten voor rekening zijn.[…]