From the Blog

Beslissing 153: Slijtage bij een fauteuil

Onderwerp van het geschil Op 6 mei 2022 heeft Consument voor een bedrag van € 450,60 aan artikelen gekocht in de webwinkel (hierna te noemen ‘Ondernemer’). De koop bestaat uit een fauteuil industrieel van € 149,00 en een relaxfauteuil type ‘Relaxlux ‘van €229,00 (vermeerderd met verzendkosten van €72,60). De bestelling[…]

Beslissing 151: Herroeping bij maatwerk

Onderwerp van het geschil Consument heeft via de webwinkel dan wel via een WhatsApp-business chat van Ondernemer gevestigd te Venray de volgende aankopen op afstand verricht: – 21 juni 2018; een verfpot van het merk KEIM met kleurcode 9870 voor een totaalbedrag inclusief verzending van € 108,94. – 12 september[…]

Beslissing 149: Beantwoorden de blokhut en aanbouw aan de overeenkomst?

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de memorie van eis (met bijlage(n)) van [consument]; – het memorie van antwoord (met bijlage(n)) van [handelaar]; – de aanvullende bijlage(n)) van [consument]; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling. 1.2. Ten slotte[…]

Beslissing 152: Belofte schept verplichting

Onderwerp van het geschil Op 30 maart 2023 heeft Consument online voor een totaalbedrag van € 845,00 een Apple iPhone 14 gekocht in de webshop van Ondernemer. Bij aankoop is het gehele bedrag door consument betaald. Verzending zou nog dezelfde dag plaatsvinden. Consument ontvangt van Ondernemer een track-and-tracecode waarmee het[…]

Beslissing 145: de noodzaak van een ingebrekestelling bij verzuim

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van [consument]; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van [handelaar]; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling. 1.2. Ten slotte is de beslissing bepaald. 2. De vaststaande feiten 2.1. Als[…]