From the Blog

Beslissing 156: Non-conformiteit bij een tafel

Onderwerp van het geschil Op 31 maart 2023 heeft Consument voor een bedrag van € 879,00 een eettafel gekocht bij een webshop (hierna te noemen ‘Ondernemer’) op een verkoopplatform. De bestelling is kort daarna bezorgd. Bij bezorging bleken de verzenddozen zwaar beschadigd te zijn. Ook wordt direct lakschade aan de[…]

Beslissing 155: Hoeveel houtwerking is (non)Conform?

1. Onderwerp van het geschil 1.1. Consument heeft via een groothandel gevestigd te Utrecht contact opgenomen met Ondernemer gevestigd te Groningen en bij Ondernemer op 2 maart 2023 per mail een teakhouten tuintafel (hierna: Product) besteld voor een totaalbedrag inclusief montage en verzending van € 529,-. 1.2. Op een later[…]

Beslissing 155 Een tafel met houtscheuren; is het non-conformiteit?

1. Onderwerp van het geschil 1.1. Consument heeft via de webwinkel van Ondernemer contact opgenomen met Ondernemer gevestigd te Groningen en bij Ondernemer op 2 maart 2023 per mail een teakhouten tuintafel (hierna: Product) besteld voor een totaalbedrag inclusief montage en verzending van € 529,-. 1.2. Op een later moment[…]

Beslissing 153: Slijtage bij een fauteuil

Onderwerp van het geschil Op 6 mei 2022 heeft Consument voor een bedrag van € 450,60 aan artikelen gekocht in de webwinkel (hierna te noemen ‘Ondernemer’). De koop bestaat uit een fauteuil industrieel van € 149,00 en een relaxfauteuil type ‘Relaxlux ‘van €229,00 (vermeerderd met verzendkosten van €72,60). De bestelling[…]

Beslissing 151: Herroeping bij maatwerk

Onderwerp van het geschil Consument heeft via de webwinkel dan wel via een WhatsApp-business chat van Ondernemer gevestigd te Venray de volgende aankopen op afstand verricht: – 21 juni 2018; een verfpot van het merk KEIM met kleurcode 9870 voor een totaalbedrag inclusief verzending van € 108,94. – 12 september[…]

Beslissing 149: Beantwoorden de blokhut en aanbouw aan de overeenkomst?

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de memorie van eis (met bijlage(n)) van [consument]; – het memorie van antwoord (met bijlage(n)) van [handelaar]; – de aanvullende bijlage(n)) van [consument]; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling. 1.2. Ten slotte[…]