From the Blog

Beslissing 134: Beantwoorden de jaloezieën aan de overeenkomst?

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van Consument; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van Handelaar; – de (nadere) reactie (met bijlage(n)) van Consument; – de (nadere) reactie (met bijlage(n)) van Handelaar; 1.2. Ten slotte is de beslissing[…]

Beslissing 141: Echtheid en conformiteit van verzamelkaarten

Onderwerp van het geschil Op 23 november 2022 koopt Consument een Charizard Sword & Shield Ultra Premium Collection Box in de webshop van Ondernemer voor een bedrag van € 179,95. Consument heeft kort na ontvangst van het artikel de gebreken daaraan gemeld bij Ondernemer. Ondernemer heeft Consument daarop doorverwezen naar[…]

Beslissing 136: Zijn de producten geleverd?

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van Consument; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van Ondernemer; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling; 1.2. Van de mondelinge behandeling is een geluidsopname gemaakt. Ten slotte is de[…]

Beslissing 139: Ontbinding na tekortkoming

Onderwerp van het geschil Op 24 oktober 2022 heeft Consument online voor een totaalbedrag van € 528,32 (koopprijs en financierings/transactiekosten) een LG-televisie met muurbeugel gekocht in de webshop Ondernemer. De aankoop is door Consument betaald middels ‘Pay in3’, een vorm van afbetaling in 3 termijnen. Er is geen concrete leverdatum[…]

Beslissing 135: Wachttijd bij garantie

Onderwerp van het geschil In de door partijen beschikbaar gestelde informatie leest de beoordelaar het volgende verloop van gebeurtenissen. Op juni 2022 heeft de Consument online voor een bedrag van €499,00 een robotstofzuiger van het type ‘Roborock S7 white’ gekocht in de webshop van Ondernemer. Medio augustus vertoont de stofzuiger[…]

Beslissing 166: Wie is er verantwoordelijk voor de retourzending?

Onderwerp van het geschil Op 9 mei 2023 heeft Consument online voor € 339,00 een Carplay Navigation besteld in de webshop van Ondernemer. De bestelling is kort daarop door Ondernemer geleverd. Rond 20 juni 2023, dus na ommekomst van de wettelijke herroepingsperiode (aflopend 14 dagen na levering) neemt Consument contact[…]

Beslissing 164: Uitzondering herroeping bij maatwerk

Onderwerp van het geschil Op 24 april 2023 (datum aankoopbon) heeft Consument online voor een bedrag van € 149,35 een cilinderslot met sleutels aangekocht in de webshop van Ondernemer. Op 28 april 2024 is deze bestelling geleverd. De cilinder bleek niet te passen, zodat Consument deze direct heeft teruggezonden, daarmee[…]

Beslissing 132: Beantwoordt de televisie aan de overeenkomst?

Onderwerp van het geschil Op 8 september 2022 heeft Consument een televisie van het merk TCL (hierna: Product) besteld voor een totaalbedrag van € 759,- inclusief verzending in de webshop van Ondernemer. Ondernemer biedt in zijn webshop uitsluitend producten aan waarvan de verpakking reeds is geopend en welke niet langer[…]