From the Blog

Beslissing: Stootschade bij retour

Onderwerp van het geschil Op 3 september 2021 heeft Consument een tweetal airco’s gekocht (hierna: Producten) van Ondernemer. De producten zijn door Consument aangeschaft voor een bedrag van € 915,- inclusief verzendkosten. Op omstreeks 8 september 2021 heeft Consument aangegeven het product te willen retourneren. Op 11 september 2021 zijn[…]

Beslissing: Track & Trace als bewijs voor een levering

Consument heeft producten besteld bij Ondernemer. De producten zijn 2 september jl. besteld en zouden op 3 september jl. geleverd worden. Consument stelt dat de producten nooit bezorgd en ontvangen zouden zijn. Consument maakt hier op 4 september melding van en doet beroep op haar consumentenrecht. Ondernemer reageert per mail[…]

Beslissing 131: Beantwoordt de fietsacculader aan de overeenkomst?

1. Het verloop van de procedure 1.1. Het verloop van de procedure volgt uit: – de procesinleiding (met bijlage(n)) van Consument; – het verweerschrift (met bijlage(n)) van Handelaar; – het verhandelde ter gelegenheid van de mondelinge behandeling; 1.2. Van de mondelinge behandeling is een geluidsopname gemaakt. Ten slotte is de[…]

Beslissing: bewijslast bij een beschadigde telefoon

Consument heeft op 28 november 2020 een refurbished Iphone gekocht. Consument heeft het product gekocht bij Ondernemer. Op het product is een garantietermijn van 2 jaar van toepassing. Dit is een belangrijke reden voor Consument om het betreffende product bij Ondernemer te kopen. Op 13 juni 2021 is een probleem ontstaan met de camera. De[…]

Beslissing: Hoe zit het met garantie bij een tweedehands product?

Op 22 april 2021 heeft Consument, 3 controllers gekocht. De producten heeft hij gekocht bij Ondernemer. De producten zijn op 23 april 2021 geleverd. Consument heeft de producten op 10 juli 2021 voor de eerste maal in gebruik genomen. Toen bleek één van de controllers gebreken te vertonen. Consument heeft het[…]

Beslissing: garantieclaim bij een destilleerketel

Op 10 september 2020 heeft Consument, een destilleerketel gekocht. Consument heeft dit product gekocht bij Ondernemer. De totaalprijs van dit product bedraagt € 151,95. Op 2 augustus 2021 heeft het product gebreken vertoont. Het product begint niet meer te koken, ondanks dat het product volgens Consument goed staat ingesteld. Consument heeft dit gebrek[…]

Beslissing: De Oververhitte Computer

Consument heeft op 14 juni 2021 een PC gekocht. Het aankoopbedrag van de PC bedraagt € 5.579,-. Na het testen van de PC bleek deze niet naar behoren te werken, omdat de PC opwarmde tot 70-75 graden. Op 15 juni 2021 heeft Consument de PC teruggebracht naar Ondernemer. Een medewerker[…]

Beslissing: De slapende Doorguard

Op 27 mei 2020 heeft Consument een Doorguard gekocht bij een webwinkel, hierna te noemen Ondernemer. De Doorguard is ontvangen op 4 juni 2020. Dit product is op afstand aangekocht, namelijk via het internet. Het eerste probleem ontstond toen bleek dat de Doorguard een batterijduur had van anderhalve dag. Dit[…]

Beslissing: De Spoorloze Levering

Op 16 maart 2021 heeft Consument via internet een product besteld bij Ondernemer. Het betreft een achteraanzetstuk van een autostoel, voor een totaalbedrag van € 299,-. Het product is tijdig en volledig geleverd. Het product is vermoedelijk door omstandigheden bij een van de buren afgeleverd. Bij de buren is het[…]

Beslissing: Wiens schuld is de beschadiging?

Op 27 februari 2021 heeft Consument een hanglamp, verder te noemen product, afgenomen van Ondernemer voor een totaalbedrag van € 224,95. Consument vond de kleur van de glazen bollen niet passen binnen het interieur en heeft het product geretourneerd. Op 13 maart 2021 meldt Ondernemer per mail aan Consument dat[…]