From the Blog

Beslissing 241: Retour en schade aan eettafel

Onderwerp van het geschil Consument heeft op 05-05-2025 een eettafel gekocht bij Ondernemer voor een prijs van € 595,00. Consument heeft de tafel ontvangen en gemonteerd, waarna hij schade heeft geconstateerd. Consument heeft hiervan melding gemaakt bij Ondernemer met een verzoek om het product te mogen retourneren, maar dit is[…]

Beslissing 246: Wanprestatie bij online aankoop

Onderwerp van het geschil Op 25 januari 2025 heeft Consument via de mail/Whatsapp een order voor vijf elektrisch Duo Rolgordijnen geplaatst in de webshop van Handelaar voor een bedrag van in totaal € 2.312,60. De bestelling is direct betaald. Er is geen precieze levertermijn afgesproken. Omdat de levering uitbleef heeft[…]

Beslissing 247: Uitzetting regenton leidt tot claim

1.    Onderwerp van het geschil 1.1. Consument heeft op 30 juni 2025 in de webwinkel van Ondernemer een regenton besteld voor een bedrag van € 389,- exclusief € 4,95 verzendkosten, voor een totaalbedrag van € 393,95. 1.2. Nadat de regenton door Consument ontvangen en geïnstalleerd is ontstaat er een geschil[…]

Beslissing 237: Consument verantwoordelijk bij retourzending

Beslissing: retourneren van motoronderdelen met een retourlabel   Consument tegen Handelaar;   Onderwerp van het geschil Consument heeft voor eigen gebruik online diverse motoronderdelen voor zijn motorscooter bij Handelaar besteld voor een bedrag van  € 588,50 inclusief BTW. Volgens de betreffende factuur is de besteldatum 5 maart 2025. De bestelling is[…]